11 DESIGN
St. Kongensgade 40 E
1264 København K

T +45 3332 6511
F +45 3332 8611
E: [email protected]
Design & Kommunikation
11D Startpage
Nyheder


11 Design 11/5 2004 Tilmeld dig 11 Designs nyhedsbrev | Frameld


Design skaber forandring

DDC-formand Steffen Gulmann gør foreløbig status over Designåret 2005.
“Design er til for brugernes skyld, og netop brugerdrevet design er vi ganske ferme til her til lands. Designåret 2005 kan – også – bruges til at bevidstgøre de bevilgende myndigheder om den kendsgerning”
Designmatters nr. 10, 2005: Flemming Kyed - 14 Maj 2005
http://www.ddc.dk/{45FBFBB4-4EC8-489C-A924-85F7E8FEE66E}




11 Design får status som SKI-partner
11 Design er godkendt som leverandør til SKI (Statens og Kommunernes Indkøbs Service). SKI er et koordinerende led mellem de offentlige indkøbere og leverandører med interesse i at afsætte til den offentlige sektor. Vores status som SKI-partner betyder, at offentlige virksomheder uden EU-udbud kan benytte os som leverandør under SKI's rammeaftaler. http://www.ski.dk

For yderligere information kontakt Allan Fenger på 3377 1177 eller af(at)11design.dk




ISO-certificeret design?
11 Design er blevet certificeret efter ISO DS/EN 9001:2000, som er kendt i industrien. Certificeringen som designvirksomhed betyder, at den arbejdsmetode, der ligger til grund for opgaveløsninger og den orden og systematik, der i øvrigt hersker i virksomheden, afspejler en professionalisme som industrien vil kunne nikke genkendende til i forhold til en forretningsorienteret og professionel rådgivning. http://www.ds.dk

For yderligere information kontakt Allan Fenger på 3377 1177 eller af(at)11design.dk




Dansk Marketingsforsknings Pris
11 Design har udviklet et mini site for Dansk Marketingforsknings Pris (tidligere Dansk Erhvervslivs Pris for Afsætningsøkonomisk Forskning). Prisen uddeles hvert eller hvert andet år til en eller flere fremtrædende forskere indenfor marketingområdet som: ”...Hæderspris for udført værdifuldt markedsforskningsarbejde.”

Udviklet af 11 Design: http://www.marketingforskningspris.dk/




De kreative - en klasse for sig selv
Den nye førende klasse i Danmark kortlægges: Vidensarbejderne, ´den kreative klasse´, klumper sig sammen i store byer, men mindre samfund kan bryde mønstret og trække dem til. Værløse og Augustenborg er Danmarks mest kreative byer. Politiken mandag den 9. maj 2005

For yderligere information kontakt Steffen Gulmann på 3377 1170 eller sg(at)11design.dk




Vordingborg og 11 Design genudgiver Jydske Lov
»Med lov skal land bygges, men ville enhver nøjes med sit eget og lade andre nyde samme ret, da behøvede man ikke nogen lov. Men ingen lov er jævngod at følge som sandheden, men hvor man er i tvivl om, hvad der er sandhed, der skal loven vise sandheden.« Ligesom Valdemar Sejr har byen en mangfoldighed af visioner og en tro på, at de kan realiseres. Jydske Lov skal bidrage til en forståelse af Vordingborgs fortid og dermed til visioner om den fælles fremtid.

For yderligere information kontakt Steffen Gulmann på 3377 1170 eller sg(at)11design.dk




Information, fra broadsheet til kompakt
Dagbladet Information tager tråden op fra lande som England, Sverige og Frankrig. Ambitionen er at præsentere en seriøs kvalitetsavis i kompaktformat. Omlægningen blev gennemført i et nært samarbejde imellem den redaktionelle ledelse på Information og 11 Design. Avisen er blevet langt nemmere at håndtere. Lige så vigtigt er den forbedrede læsbarhed. Layoutet er roligt, logisk og nemt at orientere sig i. Se reference

For yderligere information kontakt Steffen Gulmann på 3377 1170 eller sg(at)11design.dk




Gyldendals årsrapport 2004
»Vi er meget tilfredse med jeres professionelle arbejde med Gyldendals årsrapport 2004. Samarbejdet har været perfekt og resultatet er fremragende.« Gyldendals direktør, Stig Andersen, 21. marts 05. Gyldendal kan glæde sig over det bedste regnskab i mands minde, og vi kan glæde os over, at Stig Andersen også er glad for designet.

For yderligere information kontakt Allan Fenger på 3377 1177 eller af(at)11design.dk



HemeBiotech bliver til Zymenex
Virksomheden har skiftet navn fra HemeBiotech til Zymenex. 11 Design har udarbejdet en ny visuel identitet til virksomheden, som skal understøtte dens nye strategi. Zymenex vil skabe vækst indenfor udvikling og markedsføring af en række nye biofarmaceutiske produkter til bekæmpelse af sjældne livstruende sygdomme. Zymenex, Innovation for Quality of Life.

For yderligere information kontakt Allan Fenger på 3377 1177 eller af(at)11design.dk

Udviklet af 11 Design: www.zymenex.com




Pixmantec, photographers toolbox
11 Design har i tæt samarbejde med Pixmantec skabt en klar profil over for professionelle fotografer og omverdenen i øvrigt. Profilen støtter op om Pixmantecs nye strategi om at nå en endnu større kundekreds. Pixmantec tilbyder gratis opdateringer til kunder, der allerede har købt og installeret softwareprodukter.

For yderligere information kontakt Allan Fenger på 3377 1177 eller af(at)11design.dk

Udviklet af 11 Design: www.pixmantec.com




Skype, 150.000 unikke brugere
Skypes vision er at bringe kommunikation ind i det 21. århundrede, udfordre og gerne overgå de etablerede teleselskaber. 11 Design har udarbejdet Skypes kommunikationsstrategi,- platform og visuelle identitet. Vi har skabt en identitet, der appellerer til den yngre generation af internetbrugere, idet succes hos denne gruppe er altafgørende for Skypes fremtid. I dag tiltrækker Skype hver dag
150.000 unikke brugere. Se reference

For yderligere information kontakt Allan Fenger på 3377 1177 eller af(at)11design.dk




11 Design 01/11 2004 Tilmeld dig 11 Designs nyhedsbrev | Frameld

Hent vækst og innovation i design
Artikel  i Børsen d. 28.10.2004 af Steffen Gulmann, 11 Design og Ulla Hovgaard Ramlau, DDC.

Når regeringen vælger at investere i design - og i Dansk Design Center - er det ikke tilfældigt. Undersøgelser viser for det første, at det giver et økonomisk afkast for virksomheder at investere i design. Og for det andet, at der er det kun er knap halvdelen af de danske virksomheder, der bruger design i produktudviklingsprocesser, selvom 86 pct. af dem mener, at det har indflydelse på konkurrenceevnen. Læs hele artiklen her: Børsen.28.10.2004 (.pdf)


11 Design vinder ikke i år!
Dansk Design Center uddeler igen i år Den Danske Designpris til det bedste danske design. 11 Design har besluttet ikke at deltage i konkurrencen i år, da Steffen Gulmann fra 11 Design sidder som formand for Dansk Design Centers bestyrelse.
Vi ønsker alle deltagere held og lykke



GL STRAND
GL STRAND, tidligere Kunstforeningen, har eksisteret siden 1825 og er Danmarks ældste kunstinstitution. Vi har skabt GL STRANDS nye navn, visuelle identitet og hjemmeside. Farverne, der benyttes som grafiske elementer i al GL STRANDS kommunikation, symboliserer mangfoldigheden i kunsten og museets udstillinger. Se reference

Udviklet af 11 Design: www.glstrand.dk




Randers
Vi har arbejdet med at skabe en klar og markant identitet indadtil og en klar profil udadtil, så Randers Kommune gradvis kan etablere en profil over for borgere, virksomheder, medarbejdere og omverdenen i øvrigt. At kommunikere er at træde frem, og det er beslutningstageren der bør skabe konsistens ud fra en række designmæssige retningslinier. Det er disse retningslinier der skaber sammenhæng og konsistens. Se reference

Udviklet af 11 Design: www.randers.dk/designmanual

   



Carlsberg Crown
Carlsberg Crown er en perlende bryllupsøl, brygget i anledning af det kongelige bryllup 14. maj 2004. Øllen er brygget på Tasmansk humle og maltbyg fra Schackenborg, hvilket giver den en let og blomsteragtig smag.
Vi har udarbejdet navnet og designet etiket og emballage til øllen. Etikettens lyseblå farve er inspireret af farven på Elefantordenens ordensbånd. Se reference

       



Bruuns Bazaar
I marts lancerede Bruuns Bazaar deres nye hjemmeside, som var udarbejdet af 11 Design. Hjemmesiden er designet, så den på een gang harmonerer med Bruuns Bazaars overordnede visuelle stil, samtidig med at Bruuns Bazaars tre designretninger, Bruuns Bazaar, BZR og BZR Jeans, har deres eget udtryk.

Og det er også måden Bruuns Bazaar opleves på: deres stil er velkendt, men de enkelte produkter er altid nye og udfordrende. Se reference

Udviklet af 11 Design: www.bruunsbazaar.com

 



ddd Gallery, Tokyo
I marts 2004 blev vi, sammen med 24 andre danske designere og kunstnere, inviteret med til at promovere dansk plakatkunst på en udstilling i ddd Gallery i Tokyo.

Udstillingen, Danish Posters – Over the past 10 years, fokuserede på udviklingen inden for dansk plakatkunst igennem de sidste 10 år. Designerne og kunstnerne var specielt udvalgt af Dansk Design Center, så der på udstillingen blev præsenteret plakatkunst indenfor såvel grafisk design, fotografi og kunst.



Steffen Gulmann fra 11 Design - ny formand for DDC
Det bliver Steffen Gulmann, der for bordenden i Dansk Design Centers bestyrelse skal være med til at føre Danmarks nye, ambitiøse designpolitik ud i livet. To fikspunkter har været styrende for Steffen Gulmanns professionelle liv. Det ene er forbrugeren ”Ligegyldig hvad du laver, står der en person i den anden ende og skal modtage.” Det andet fikspunkt er kreativitet. ”Jeg har dyb respekt for kreativitet og design, og jeg ved, at hvis det styres rigtigt, er det nøglen til økonomisk succes.”, siger Steffen Gulmann. Og det vil også være hans indgang til designcentrets nye strategi og planerne om at skabe et innovativt videncenter for design. Læs hele pressemeddelelsen



IDN/examinig the visual culture of corporate identity
(Udgivet af Systems Design Limited)

Vi er repræsenteret i den nyeste udgivelse fra IDN – ”examinig the visual culture of corporate identity”. Det er en special-edition bog, som er gæsteproduceret af Chris Kelly fra Mono Design. I hans egne ord, er formålet med bogen ”To take a fresh look at the visual culture and language of corporate identity.” Vi er repræsenteret sammen med Phillipe Apeloig, Bark, Base, Cahan Associates, Epoxy, Imaginary Forces, Foundation 33, Graphic Thought Facility, ISO, The Kitchen, Open, Sagmeister Inc. Sea, Segura, Spin, Research studios, Alexei Tylevich, Julian Morey, Why not Associates & Credits.

www.idnworld.com



Blink Production
Blink har base centralt i København og er et agentbureau for fotografer og stylister. Blinks kunder opererer i modeindustrien og deres fokusering på virksomhedernes symbolske udtryk har derfor haft stor betydning for udarbejdelsen af Blinks identitet. Vi har udviklet en fleksibel og metaforisk identitet, hvor identiteten bliver udtrykt gennem brugen af farver, tekster og billeder. Se reference

Udviklet af 11 Design: www.blinkproduction.com




Skype
Skypes vision er at tage kommunikation ind i det 21 århundrede og udfordre de etablerede teleselskaber. Vi har udarbejdet Skypes kommunikationsstrategi,- platform og visuelle identitet. Vi har skabt en identitet, der appellerer til den yngre generation af internetbrugere, idet succes hos denne gruppe er altafgørende for Skypes fremtidige succes. Se reference




PBS
PBS beskæftiger sig med elektronisk betalingsformidling. PBS både udvikler og driver løsninger inden for betalingssystemer, og er i dag en af de ledende leverandører af betalingsløsninger og tilknyttede services til pengeinstitutter, private og offentlige virksomheder.

Vi har skabt en ny profil og kommunikationsplatform til PBS som skal være afgørende for, at PBS kan realisere deres strategi og dermed etablere sig som en førende virksomhed i Skandinavien inden for sit forretningsområde. Se reference



  Tilmeld dig 11 Designs nyhedsbrev | Frameld




KOMPETENCER REFERENCER NYHEDER OM 11 DESIGN
  11 DESIGN © COPYRIGHT 2004